Blog

Jakie możliwości użytkowe dają kampery zintegrowane?


Podróż kameperem to wolność, niezależność i przygoda, której chce spróbować z roku na rok coraz więcej osób w różnym wieku. Wszystko dlatego, że jest to sposób na poznawanie różnych kultur, zwyczajów, miejsc w najmniej uciążliwy sposób. W odróżnieniu od przyczepy nie wymaga tyle zachodu, aby następnego dnia po nocnym odpoczynku ruszyć w dalszą drogę. Jaki rodzaj kampera wybrać? Czy wypoczynek w mobilnym caravaningu może być wygodny?

Zalety wypoczynku w kamperze

Kamper pozwala w porównaniu z przyczepą na szybsze pokonywanie trasy. Jeśli przeliczymy swe siły mobilnym caravaningiem możemy przenocować praktycznie w dowolnym miejscu czego nie można powiedzieć o stacjonarnych rozwiązaniach. Znajduje się w nim miejsce noclegowe (rozkładane do łóżek siedziska, łóżka pełnowymiarowe) aneks kuchenny, łazienka, toaleta, miejsce wypoczynkowe z rozkładanym stołem, szafy, szafki, sprzęt audio-video, ogrzewanie oraz luk bagażowy.

Czym kampery typu integra różnią się od pozostałych rodzajów kamperów?

Wyróżnić można kilka rodzajów kamperów. Podstawowym rodzajem jest tzw. kamper-van, czyli model powstały z odpowiednio zaadaptowanego busa, choć są wygodne, są też ciasne i podróż nimi z np. dziećmi wymaga sporej dawki spokoju i zorganizowania. Kolejny typ to alkowa,  w której przestrzeń sypialniana znajduje się nad kabiną kierowcy, a część dzienna wydzielona ma dodatkowe miejsca do spania, co pozwala swobodnie wypocząć nawet 7 osobom. Do tych dwóch rodzajów pojazdów turystycznych zaliczyć można kampery pół-integral oraz integral. Pierwsze z nich to pojazdy z częściowo zintegrowaną z szoferką. Choć gwarantują one średnią wygodę wypoczynku — oferują stosunkowo małą przestrzeń bagażową i do spania, to jednak gwarantują wysoki komfort jazdy i stosunkowo niskie zużycie paliwa.

Kampery zintegrowane są produkowane od podstaw zapewniając nie tylko opływowy kształt bryły i tym samym optymalny poziom zużycia paliwa to do tego mogą być doposażone według potrzeb indywidualnego użytkownika, wykorzystując każdy centymetr przestrzeni wewnątrz pojazdu.

Wróć